De procedure voor de werknemers in kort verblijf (seizoenarbeiders met een verblijf van
max. 3 maanden) loopt als volgt:
Binnen 10 werkdagen na aankomst bezorgt u een kleurkopie van de identiteitsdocumenten, de aankomstdatum en het werkgeversattest (bijlage 19bis).
Dit kan ook digitaal via burgerzaken@ichtegem.be.
Gelieve te vermelden indien er een bisnummer moet aangevraagd worden.
Het bisnummer wordt u bezorgd na max. 3 werkdagen.
De melding van aanwezigheid (bijlage 3ter ) ligt klaar na max. 5 werkdagen. Dit document moet persoonlijk door de werknemer -met de identiteitskaart- afgehaald en ondertekend worden. Dit kan enkel na afspraak, hiervoor mag u contact opnemen met dienst Burgerzaken, 059/34 11 20 burgerzaken@ichtegem.be.
Gelieve ons steeds te contacteren wanneer de werknemer het land verlaat. Dit kan bij voorkeur digitaal via burgerzaken@ichtegem.be.